Silnik ATD - ma ktoś coś takiego po jakimś programie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plik77
    Drive
    • 2010
    • 71

    Silnik ATD - ma ktoś coś takiego po jakimś programie?

    Kurcze, ładna
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #2
    Silnik ATD - ma ktoś coś takiego po jakimś programie?

    Mam O1 4x4 i te 101KM to nieco za mało. Nie chcę sie pchać w jakieś przeróbki typu zmiana turbo czy modyfikacja głowicy, ale moc większa oczywiście by się przydała...
    I tu pytanko: czy któryś z Was ma/miał w swojej skodzie silnik ATD i ma jakieś doświadczenie w zmianie programu?
    O ile zmieniał, jakie były objawy(dynamika, spalanie), jak to silnik znosił?
    No i kto godny zaufania mógłby dostąpić zaszczytu dokonania tunu w mojej skodziance?

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...silnik czesto spotykany w Ibizie 6l, po programie osiaga 140-150ps i 300-320nm, duzym
      plusem u ciebie w porownaniu do ibizy jest 6biegowa skrzynia i co za tym idzie wieksze sprzeglo (240mm). Spalanie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy co obecnie nie wzrosnie, moze nawet minimalnie spasc. Tutaj masz przykladowy wykres oski:
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        #4
        Czyli w sumie w silniku potencjał jest i to nie byle jaki!
        Myślę że 130KM to będzie to co mi wystarczy do normalnej jazdy.
        A co do spalania, to z wielu źródeł słyszałem że po dobrym programie podnoszącym moc w granicach zdrowego rozsądku spalanie spadło.
        Gadałem już z Ecusoftem z Bielska żeby mi coś takiego pyknęli. NIe wim czy to dobry wybór.
        U nich wczytanie mapy, pomiary na hamowni i obsługa towarzysząca to koszt jakieś 900-1400pln zależnie od skali tunu.

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...ja bym uderzyl spokojnie w 140ps/320nm to taki przyjemny i lekki program,
          z pomiarem na hamowni pewnie bedzie problem (malo kto ma hamownie 4x4) wiec pozostaje raczej dynometr. Co do tunera nie znam Ecusoft, polecic moge MT, Dynosoft, Rogala, Tune-up, ceny u nich tez podobne, poza tym skala tjunu nie ma tutaj nic do ceny.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #6
            Zamieszczone przez dariuspolo
            ...ja bym uderzyl spokojnie w 140ps/320nm to taki przyjemny i lekki program,
            z pomiarem na hamowni pewnie bedzie problem (malo kto ma hamownie 4x4) wiec pozostaje raczej dynometr. Co do tunera nie znam Ecusoft, polecic moge MT, Dynosoft, Rogala, Tune-up, ceny u nich tez podobne, poza tym skala tjunu nie ma tutaj nic do ceny.
            140PS powiadasz? Niewykluczone.
            Co do hamowni to nie będzie z tym problemu, bo w O1 nie ma stałego napędu więc go sobie elektronicznie odłączą i mi shamują na ośce. W razie czego, gdybym miał jakieś wątpliwosci to w Katowicach (po drodze) jest hamownia 4x4 i mogą tam mi test sieknąć.
            1440pln to diagnostyka wozu, hamownia przed, hamownia po, program i jakaś tam gwarancja. Bez hamowni, na słowo honoru byłoby taniej ale nie chca tak robić.
            Być może jeszcze mi zawias zmienią na +1,5" - ale ma trochę problemów ze ściągnięciem takiego zestawu.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez kazik4x4
              A co do spalania, to z wielu źródeł słyszałem że po dobrym programie podnoszącym moc w granicach zdrowego rozsądku spalanie spadło.
              tak, też słyszałem, ale jeszcze czegoś takiego nie widziałem :szeroki_usmiech
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                szkoda niedowiarku, musisz pamietac tylko o zachowaniu tego samego stylu jazdy co wczesniej, a to czesto okazuje sie byc NAJTRUDNIEJSZE.

                kazik4x4 a dlaczego nie odwiedzisz Aligatora (Dynosoft) w Katowicach? jako klubowicz bedziesz mial rabat i bardzo zdrowy program.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Może padnie na Aligatora.
                  Jeśli będę robił sam soft to pewnie udam się do Aliego lub Rogalottiego którego już kilka osób mi rekomendowało.
                  Bielsko mi pasuje, bo jak będe miał zestaw zawiasów to jadę sobie na narty do Szczyrku, zostawiam auto na dwa dni i mam spokój.
                  A co do spalania, to trzeba utrzymać ten sam styl co nie będzie trudne.
                  Tak na prawdę to te KM potrzebne są do wyprzedzania po trasie, a nie od świateł do świateł bo bym sobie zażyczył 220km/410mn na przykład hehe.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez dariuspolo
                    szkoda niedowiarku, musisz pamietac tylko o zachowaniu tego samego stylu jazdy co wczesniej, a to czesto okazuje sie byc NAJTRUDNIEJSZE.
                    no i właśnie o tym mówię, w przypadku zachowywania takiego samego stylu jazdy przed i po programie - robienie programu nie ma dla mnie wiekszego sensu.

                    [ Dodano: Czw 11 Gru, 08 09:54 ]
                    w kazdym razie kazik4x4 raczej nie oszukuj sie ze spalanie spadnie i nie traktuj tego jako argumentu ZA :idea:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      A co do spalania, to trzeba utrzymać ten sam styl co nie będzie trudne.
                      ...teraz tak mowisz :twisted:
                      Przy 140ps/320nm powinienes miec podobne osiagi jak seryjny G4 kombi TDI PD 130ps 4x4.

                      [ Dodano: Czw 11 Gru, 08 09:59 ]
                      Zamieszczone przez szkoda
                      w przypadku zachowywania takiego samego stylu jazdy przed i po programie - robienie programu nie ma dla mnie wiekszego sensu.
                      ...zycie to nie same wyscigi, mam tez odcinki na moich trasach ze zywemu nie odpuszcze, ale lubie tez pojechac spokojnie na pustej autostradzie, juz sam duzy moment dostepny na dole daje duza frajde z jazdy (slowa mojego szwagra: tym sie jezdzi jak automatem).

                      [ Dodano: Czw 11 Gru, 08 10:04 ]
                      ...chociaz w przypadku kazik4x4 mniejsze spalanie nie jest juz chyba mozliwe
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        No i ruszyłeś czułą strunę. Automat!
                        Stary, ja zawsze miałem wozy automaty, zawsze diesle!
                        Raz tylko się trafił CC700 ze skrzynią 4 (co za wóz na tamte czasy!) i C-klasa AMG 32 kompressor 320KM ze skrzynią 6b.
                        A w skodziance, jak napisałem jednemu z kolegów brakuje mi automatu! O ile moc da się zrobić to skrzyni softem ani hardwarem mi nie załatwią!
                        A na zimę muszę mieć dobry trakcyjnie samochód który mało pali.
                        Bo robienie 1400km tygodniowo ML400cdi wbrew pozorom nie jest ekonomiczne.

                        Komentarz

                        • Garret
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1196
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          kazik4x4, ATD to bardzo podobna konstrukcja do nowszego AXR, co można z niego samym chipem spokojnie wyciagnąć widzisz w moim podpisie. Co do wrażeń z jazdy- duuuża poprawa :diabelski_usmiech Kiedyś, zaraz po chipie zamieszczałem szczegółowe dane dot. różnic w przyspieszaniu w różnych zakresach prędkości;-)
                          Masz fajny wózek, aż szkoda jeździć na serii - 4x4 zabiera sporo mocy na opory ruchu ;-)
                          Garret

                          -----------
                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Masz jeszcze Compoty w B-B Tylko pewnie tez krzykna fajna cene albo nie bede mieli czasu zeby zrobic z powodu zawalu prac.
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              kazik4x4, u nas po wsi jeździła O1 4x4 ATD po programie w MT i naprawdę auto zap..... poszukaj wykresów kolegi : aKA czy jakos tak
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                a i proszę :



                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • OLMAPI
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 25

                                  #17
                                  D
                                  kazik4x4
                                  Dzieki że poruszyłeś temat, ta sprawa w 100% dotyczy tez i mnie i dokładnie tylko w sensie swobodnego wyprzedzania!!!

                                  Komentarz

                                  • AKa
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 572
                                    • Mercedes-Benz

                                    #18
                                    Jako były user pochipowej ATD powiem- ATD 4x4 bez chipa NIE JEŹDZI :diabelski_usmiech , a z ~130km zaczyna zapier... :twisted:

                                    I spalanie spadło uwaga- o poł litra przy zachowaniu podobnego stylu jazdy + komfort przy wyprzedzaniu, nie było mowy, że boli i nie idzie
                                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                    Komentarz

                                    Pracuję...